Pagina 1 van 1

2018-II vraag 26

Geplaatst: 18-06-2018 17:29
door HansD
Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Het resultaat van goed onderwijs is volgens tekst 1 niet zozeer het bezit van feitenkennis / globale kennis, maar het op gang komen van creativiteit en inventiviteit.

Of zie ik hier iets over het hoofd?

Re: 2018-II vraag 26

Geplaatst: 18-06-2018 21:30
door AnnetteNED
HansD schreef:Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Het resultaat van goed onderwijs is volgens tekst 1 niet zozeer het bezit van feitenkennis / globale kennis, maar het op gang komen van creativiteit en inventiviteit.

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Dat dacht ik ook inderdaad.

Re: 2018-II vraag 26

Geplaatst: 18-06-2018 22:19
door Arian2
HansD schreef:Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Het resultaat van goed onderwijs is volgens tekst 1 niet zozeer het bezit van feitenkennis / globale kennis, maar het op gang komen van creativiteit en inventiviteit.

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Uit r.139 - r.148 kun je opmaken dat het resultaat/ de opbrengst van goed onderwijs feitenkennis moet zijn. Feitenkennis is een voorwaarde om daarna denkwerk te verrichten/creativiteit te zijn /inventief bezig te zijn in de wetenschap en in de praktijk, in het verdere leven. Maar de school/het onderwijs moet de basis leggen door feitenkennis bij te brengen.