2018-II vraag 26

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Plaats reactie
HansD

2018-II vraag 26

Bericht door HansD » 18-06-2018 17:29

Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Het resultaat van goed onderwijs is volgens tekst 1 niet zozeer het bezit van feitenkennis / globale kennis, maar het op gang komen van creativiteit en inventiviteit.

Of zie ik hier iets over het hoofd?

AnnetteNED

Re: 2018-II vraag 26

Bericht door AnnetteNED » 18-06-2018 21:30

HansD schreef:Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Het resultaat van goed onderwijs is volgens tekst 1 niet zozeer het bezit van feitenkennis / globale kennis, maar het op gang komen van creativiteit en inventiviteit.

Dat dacht ik ook inderdaad.

Arian2

Re: 2018-II vraag 26

Bericht door Arian2 » 18-06-2018 22:19

HansD schreef:Ik vraag mij af of het cv er hier niet naast zit.

Uit r.139 - r.148 kun je opmaken dat het resultaat/ de opbrengst van goed onderwijs feitenkennis moet zijn. Feitenkennis is een voorwaarde om daarna denkwerk te verrichten/creativiteit te zijn /inventief bezig te zijn in de wetenschap en in de praktijk, in het verdere leven. Maar de school/het onderwijs moet de basis leggen door feitenkennis bij te brengen.

Plaats reactie