opsturen examenwerk naar tweede corrector

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
Eléa

Bericht door Eléa » 24-05-2018 23:52

Wij hoeven het pas 4 juni op te sturen...?!

Debby

Bericht door Debby » 25-05-2018 09:15

Eléa schreef:Wij hoeven het pas 4 juni op te sturen...?!
Dit is de algemene adviestabel: https://www.vo-raad.nl/system/downloads ... 1517402274

Ik heb al overleg gehad met onze examensecretaris. Zij vindt het principe dat de eerste en de tweede correctie evenveel tijd moeten krijgen leidend, maar dat principe is nu niet doorgevoerd. Het is 12 dagen eerste correctie vs. 11 dagen tweede correctie. Eerlijker is het als we dan de verhouding 19/2 = 9,5 dag per correctie zouden hanteren. Oftewel 10 dagen voor de eerste correctie en negen voor de tweede. Dan zouden we donderdag het werk moeten opsturen naar de ontvangende school.

Als ik het niet red om dinsdag alles af te hebben (redelijke kans, als je ook nog een havoklas hebt) dan belt onze examensecretaris met de ontvangende school. Een signaal afgeven lijkt me altijd goed, want hier krijg je inderdaad stress van. Het examen Nederlands moet gewoon weer het eerste in de rij worden, want dit is absoluut scheef. Mijn collega Frans was binnen een middag klaar met haar ienieminiklasjes en alleen meerkeuzevragen. Nogal een contrast met onze volle klassen en een volumineus examen ...

Yke Schotanus

aardrijkskunde

Bericht door Yke Schotanus » 26-05-2018 14:48

Ik ben het helemaal met jullie eens dat we te weinig tijd hebben, maar wil toch ook nog iets relativerends zeggen:
Aardrijkskunde was heel laat en bij dat vak heeft men ook dik dertig open vragen waar heel veel discussie over is.
Geschiedenis idem.
Ik weet dat men bij het cito redeneert dat Nederlands van plaats 1 af kon omdat de grote samenvatting eraf is gegaan. Een tekst met vragen zou veel gemakkelijker na te kijken zijn. Men ziet over het hoofd dat het spellinggedoe een extra nakijkronde vraagt.

D.G.

Re: aardrijkskunde

Bericht door D.G. » 27-05-2018 15:41

Yke Schotanus schreef:Ik ben het helemaal met jullie eens dat we te weinig tijd hebben, maar wil toch ook nog iets relativerends zeggen:
Aardrijkskunde was heel laat en bij dat vak heeft men ook dik dertig open vragen waar heel veel discussie over is.
Geschiedenis idem.
Ik weet dat men bij het cito redeneert dat Nederlands van plaats 1 af kon omdat de grote samenvatting eraf is gegaan. Een tekst met vragen zou veel gemakkelijker na te kijken zijn. Men ziet over het hoofd dat het spellinggedoe een extra nakijkronde vraagt.
Het gaat er niet om dat geschiedenis en aardrijkskunde niet vroeg mogen, maar nu waren Frans en Engels vroeg (beide weinig nakijkwerk). Nederlands zat op de vrijdag erg ongelukkig door de proefcorrectie met een heel lang weekend tussen het examen en het CV. Als Nederlands op bijvoorbeeld woensdag was geweest, zou het CV er vrijdagmiddag zijn geweest en hadden we het hele weekend als kunnen gebruiken.

wendy van d.

Bericht door wendy van d. » 27-05-2018 15:59

Liselotteschuuring schreef:Bij ons staat in het schema: uiterlijk vrijdag 1 juni 12.00 opsturen werk naar tweede corrector.
Dan ontvangt je collega het werk dus op maandag... met het oog op een 'nutteloos' weekend zou ik toch uiterlijk donderdag versturen.

metteke

Bericht door metteke » 28-05-2018 11:47

'Nutteloos'? Vrij! :wink:

Plaats reactie