opsturen examenwerk naar tweede corrector

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
AnnetteNED

opsturen examenwerk naar tweede corrector

Bericht door AnnetteNED » 23-05-2018 19:11

Wanneer moet het werk nu precies opgestuurd worden naar de tweede corrector? In de adviestabel van de VO-raad staat bij vwo Nederlands:

Er is voor een later tijdstip gekozen omdat het correctievoorschrift later wordt gepubliceerd.
Dit i.v.m. een pilot om het correctievoorschrift vooraf te toetsen met een aantal examendocenten.
Nadere informatie hierover op Examenblad.nl

In de tabel staat echter gewoon 30 mei, dat is dezelfde datum als bij havo. Er is dan toch niet voor een later tijdstip gekozen?

Mirjam

Re: opsturen examenwerk naar tweede corrector

Bericht door Mirjam » 23-05-2018 19:21

AnnetteNED schreef:Wanneer moet het werk nu precies opgestuurd worden naar de tweede corrector? In de adviestabel van de VO-raad staat bij vwo Nederlands:

Er is voor een later tijdstip gekozen omdat het correctievoorschrift later wordt gepubliceerd.
Dit i.v.m. een pilot om het correctievoorschrift vooraf te toetsen met een aantal examendocenten.

In de tabel staat echter gewoon 30 mei, dat is dezelfde datum als bij havo. Er is dan toch niet voor een later tijdstip gekozen?
Aanvankelijk was het nog eerder: dit is de verschoven datum. In de tabel staat dat we dan 12 dagen hebben om na te kijken :shock:
Ik denk dat het tijd wordt voor een serieus protest. Volgend jaar is de afname van het examen van de havo pas een week na het begin van de examens. De redenering is dat er rekening wordt gehouden met de nakijklast. Als je naar het schema kijkt, zul je je verbazen.

AnnetteNED

Bericht door AnnetteNED » 23-05-2018 19:24

Mirjam schreef:
AnnetteNED schreef:Wanneer moet het werk nu precies opgestuurd worden naar de tweede corrector? In de adviestabel van de VO-raad staat bij vwo Nederlands:

Aanvankelijk was het nog eerder: dit is de verschoven datum. In de tabel staat dat we dan 12 dagen hebben om na te kijken :shock:
Ik denk dat het tijd wordt voor een serieus protest. Volgend jaar is de afname van het examen van de havo pas een week na het begin van de examens. De redenering is dat er rekening wordt gehouden met de nakijklast. Als je naar het schema kijkt, zul je je verbazen.
Helemaal eens!! Die 12 dagen klopt natuurlijk helemaal niet, we konden pas maandagavond beginnen.
Sommige vakken met heel weinig nakijktijd zaten nu vóór Nederlands.

D.G.

Bericht door D.G. » 23-05-2018 23:21

En scheikunde en Frans (zaten beide voor Nederlands) mogen 31 mei, Nederlands staat op 30 mei! Volgens de vakdocenten Frans kijken zij in een dag na.

Lauranne

Bericht door Lauranne » 24-05-2018 04:49

We hebben minder dan acht dagen de tijd, want het moet op 30 mei binnen zijn bij de tweede corrector, dus het zou komende dinsdag opgestuurd moeten worden. Dat betekent bij ons op school voor 15.00 uur aanleveren, anders wordt het die dag niet meer verstuurd.

Opsturen na de datum van de adviestabel is natuurlijk ook een signaal dat dit geen realistische termijn is. Ik denk dat ik het dinsdag nog niet af heb. Van te haastig nagekeken werk wordt geen enkele tweede corrector gelukkig.

Ik merk bij mezelf dat het stress oplevert. Toen ik vannacht wakker lag, ben ik maar uit bed gekomen om te gaan nakijken.

metteke

Bericht door metteke » 24-05-2018 09:36

Aanstaande dinsdag??? Lieve help... Daar gaat mijn weekend (daar hield ik natuurlijk al wel rekening mee), maar dan nog weet ik niet of ik dat wel ga redden allemaal! :shock: :shock: :shock:

Marente

Bericht door Marente » 24-05-2018 09:55

metteke schreef:Aanstaande dinsdag??? Lieve help... Daar gaat mijn weekend (daar hield ik natuurlijk al wel rekening mee), maar dan nog weet ik niet of ik dat wel ga redden allemaal! :shock: :shock: :shock:
Ja, wij moeten het ook uiterlijk dinsdag inleveren. Ik begrijp niet waarom er ineens met Nederlands wordt geschoven. De afgelopen tien jaar is het altijd aan het begin geweest. Zou het zijn omdat we te veel kritiek hebben?

D.G.

Bericht door D.G. » 24-05-2018 10:31

Marente schreef:
metteke schreef:Aanstaande dinsdag??? Lieve help... Daar gaat mijn weekend (daar hield ik natuurlijk al wel rekening mee), maar dan nog weet ik niet of ik dat wel ga redden allemaal! :shock: :shock: :shock:
Ja, wij moeten het ook uiterlijk dinsdag inleveren. Ik begrijp niet waarom er ineens met Nederlands wordt geschoven. De afgelopen tien jaar is het altijd aan het begin geweest. Zou het zijn omdat we te veel kritiek hebben?
Nee, niet dinsdag, woensdag opsturen. Ik ga dat niet redden en doe mee met Frans en scheikunde. Het is toch krom dat de tweede corrector nu meer tijd krijgt dan de eerste. Het is een advies, dus leg het naast je neer.

Harrie Hollandicus

Bericht door Harrie Hollandicus » 24-05-2018 15:09

D.G. schreef:
Marente schreef:
Nee, niet dinsdag, woensdag opsturen. Ik ga dat niet redden en doe mee met Frans en scheikunde. Het is toch krom dat de tweede corrector nu meer tijd krijgt dan de eerste. Het is een advies, dus leg het naast je neer.
Hoewel ik je volledig begrijp, lijkt het mij niet handig als we die adviesdata negeren. Ik plan ook mijn tweede correctie in en als ik het werk dan later ontvang, dan weet ik niet of ik het wel red om de tweede correctie zorgvuldig genoeg te doen.

E. Gerrits

Bericht door E. Gerrits » 24-05-2018 15:38

Ik red het ook niet, ik kon pas woensdag beginnen met nakijken. En vandaag gewoon de gehele dag les. Ik ben nog maar bij vraag 17 :roll:

Plaats reactie