Vraag 9

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
sjw

Bericht door sjw » 27-05-2018 11:04

Mee eens. Het meest pijnlijke gevolg van het radicale snijden lijkt me het verdwijnen van een studie. Zo wordt dit ook in alinea 3 gesteld.

Ik vind het bezwaarlijk om tegen het advies van LT in te gaan, maar ik vind het ook niet juist om 'verdwijnen' dan maar niet goed te rekenen.

Gerda

Bolletje 2 wel?

Bericht door Gerda » 27-05-2018 12:00

Veel opleidingen worden opgeheven zonder dat er wordt gekeken naar de maatschappelijk waarde van de studies. Bestuurders en beleidsmakers zijn bevangen door bedrijfseconomisch fatalisme: niet interessant voor het bedrijfsleven? Jammer.

of

In alinea 2, 3 en 4 van tekst twee wordt beschreven dat, er veel opleidingen worden gesloten. Dit gebeurt omdat Universiteitsbestuurders en Haagse beleidsmaker zijn bevangen door bedrijfseconomisch fatalisme

Bolletje 1 is niet goed want de opleidingen worden niet gespecificeerd, kan ik bolletje 2 dan wel goed rekenen?

Yke Schotanus

Bericht door Yke Schotanus » 27-05-2018 14:55

Zie mijn brief aan het CvTE én de reactie daarop van Christine Brackman.

PeterNeyssen

?

Bericht door PeterNeyssen » 31-05-2018 09:03

Yke Schotanus schreef:Zie mijn brief aan het CvTE én de reactie daarop van Christine Brackman.
@Yke: is dat een brief met reactie over vraag 9?
En waar kan ik die vinden?

Christine Brackmann

Bericht door Christine Brackmann » 31-05-2018 11:43

Harrie Hollandicus schreef:Ik heb toch wel enige moeite met het voorstel van LT met betrekking tot het eerste bolletje:

"Er worden allerlei geesteswetenschappelijke studies opgeheven. 0p (te zwak)

Ik zou hier wel een punt aan willen toekennen. Ook het woord verdwijnen, waar volgens LT 'geen pijn in zit', lijkt mij een goed alternatief; van verdwijnen gaat toch een zekere mate van onwenselijkheid uit.

Ik heb zojuist vraag 9 nog eens een keer nagekeken en ik heb zo'n 10 punten in mindering moeten brengen over in totaal 30 leerlingen.

Wat doen jullie?
Beste Harrie en collega's,

Je bent altijd de baas over je eigen correctiewerk, in samenspraak met de tweede corrector. Oordeel zelf en bespreek je keuzes met de tweede corrector.

Plaats reactie