Vraag 4

Gebruik bij voorkeur INTERNET EXPLORER of EDGE. In andere browsers loopt het niet altijd lekker. Bekijk of er al een bericht geplaatst is over de examenvraag waarover je iets wilt opmerken of vragen. Als jouw bijdrage aansluit bij het eerdere bericht, plaats het dan als antwoord op dat bericht. Is het echt een ander deelonderwerp, maak dan een nieuw bericht en vermeld het vraagnummer en de kern van je bericht in het onderwerp.
PeterNeyssen

Bericht door PeterNeyssen » 31-05-2018 08:10

Lieke schreef:
HansD schreef:Het lijkt mij, gezien de vraagstelling, ook niet noodzakelijk om in het antwoord te vermelden dat de waarschuwing terecht is.
Wat vinden jullie van antwoorden als:

'De oplossing wordt afgedaan als sciencefiction.'

Door de formulering 'afgedaan als' zou ik dit goed rekenen, maar zo'n leerling begeeft zich naar mijn smaak wat op glad ijs door wel heel dicht bij de tekst te blijven met sciencefiction.

Lijkt mij niet juist - het gaat erom dat het probleem nu ook gezien kan worden als irreëel.
Lijkt me wel juist; probleem is 'robot neemt alles over' - is inderdaad SF, oplossing is 'verhuizen naar andere planeet'; is (op zijn minst ook of zelfs nog eerder) SF.

PeterNeyssen

mogelijk antwoord in verslag LT-bijeenkomst

Bericht door PeterNeyssen » 31-05-2018 08:34

"Het is betreurenswaardig omdat de robots daadwerkelijk een bedreiging vormen voor de mens. 0p"

Dat is toch gewoon een goed antwoord?
Of gaat het erom dat hier 'SF' of 'niet serieus nemen' ontbreekt?

Plaats reactie